نقاط فشار برای کمک به خواب رفتن شما :

نقاط فشار برای کمک به خواب رفتن شما :

نقاط فشار برای کمک به خواب رفتن شما :


نقاط فشار برای کمک به خواب رفتن شما ، طب فشاری یکی از اجزای طب سنتی چین است که به کاهش بی خوابی و یا به راحت خوابیدن کمک می کند.

برای استفاده از نقطه فشار ، فشار ملایم اما محکم را با دست ، انگشتان ، مشت یا ماساژور وارد کنید. برخی افراد طب فشاری را در ماساژ آرامبخش میدانند.

سعی کنید از سایر استراتژی های خواب ، مانند تاریک کردن اتاق ، پخش موسیقی آرام ، استفاده از لوسیون های آرامش بخش یا مراقبه قبل از خواب استفاده کنید.

نکات طب فشاری زیر ممکن است به خواب کمک کنند. هر شخص می تواند هر کدام را به صورت جداگانه یا ترکیب باهم به عنوان بخشی از یک برنامه معمول امتحان کند.

نقاط فشار برای کمک به خواب رفتن شما :

پشت گردن:

نقاط فشار برای کمک به خواب رفتن شما :

در طب فشاری و طب سوزنی ، پشت گردن از موارد سنتی برای درمان بی خوابی است. برخی از پزشکان نیز از این نقاط برای کاهش اضطراب ، سرگیجه و سردرد استفاده می کنند.

نقاط پشت گردن در دو طرف گردن است. برای یافتن آنها ، انگشت خود را در پشت هر لاله گوش قرار داده و انگشتان را دقیقاً بر روی برجستگی استخوانی قرار دهید. 5 تا 7 ثانیه فشار ملایم کافی است.

برخی تحقیقات نشان داده است که استفاده از این نکات در ترکیب با موارد دیگر می تواند به درمان بی خوابی ناشی از افسردگی کمک کند.

نقطه HT7:

HT7 ، Shen Men نیز نامیده می شود و درست در زیر مچ دست قرار دارد.

نقاط فشار برای کمک به خواب رفتن شما :

 

دست را رو به صورت بگیرید ، کمی به جلو خم کرده و به دنبال چین آن بگردید. سپس ، به دورترین قسمت این چین ، در نزدیکترین قسمت به انگشت کوچک فشار وارد کنید.

یک مطالعه قدیمی ، از سال 2010 ، نتایج مثبتی را هنگام استفاده از HT7 برای کمک به رفع بی خوابی نشان داد. این مطالعه شامل 50 نفر از افراد مسن در یک مرکز سالمندان بود که اختلال خواب را تجربه کرده بودند.

یک گروه به مدت 5 هفته در نقطه HT7 فشار دریافت کردند. گروه کنترل فقط یک لمس سبک را در همان مکان وارد کردند.

گروهی که طب فشاری را دریافت کرده اند ، نه تنها در طول دوره آزمایش ، بلکه تا 2 هفته پس از آن ، نمره خواب قابل توجهی داشته اند.

مطالعه دیگری ، شامل بزرگسالان مبتلا به بیماری آلزایمر و اختلالات خواب ، نشان داد که طب فشاری روزانه در نقطه HT7 باعث بهبود طول و کیفیت خواب می شود و همینطور علائم اختلال خواب را کاهش می دهد.

دانشمندان هشدار دادند که مطالعه آنها اندک است. برای تأیید این تأثیرات ، تحقیقات بیشتری لازم است.

نقطه SP6:

نقاط فشار برای کمک به خواب رفتن شما :

نقطه SP6 ، که پزشکان چینی آن را San Yin Jiao نیز می نامند ، ممکن است به بی خوابی ، گرفتگی قاعدگی ، مشکلات ادراری و برخی دیگر از مشکلات لگن کمک کند.

برای دسترسی به نقطه ، بالاترین نقطه مچ پا را پیدا کنید. با شروع از بالای مچ پا ، چهار انگشت بسته طول پا را اندازه بگیرید. فشار عمیقی را پشت استخوان بالای مچ پا وارد کنید.

تحقیقات 2016 در مورد اثرات طب فشاری بر خستگی و کیفیت خواب در بازماندگان سرطان پستان از SP6 به عنوان بخشی از روال طب فشاری آرامش بخش استفاده کرد. شرکت کنندگان به مدت 3 دقیقه به هر نقطه از روال طب فشاری از جمله SP6 فشار وارد کردند.

این روال در مقایسه با سایر روشهای طب فشاری و مراقبتهای معمول ، خواب و کیفیت زندگی شرکت کنندگان را بهبود می بخشد.

با این حال ، طبق گفته محققان طب فشاری ، زنان باردار باید از استفاده از نقطه SP6 خودداری کنند.

نقاط فشار برای کمک به خواب رفتن شما 

نقطه LV3 :

نقاط فشار برای کمک به خواب رفتن شما :

LV3 ، که پزشکان آن را Tai Chong نیز می نامند ، ممکن است به بی خوابی بدون دلیل ، و همچنین استرس و بی خوابی مرتبط با اضطراب کمک کند.

نقطه اتصال پوست انگشت شست و انگشت سبابه پا ، آن را پیدا کنید. فشار باید محکم و عمیق باشد.

اعمال فشار به نقطه LV3 بخشی از برنامه آرام سازی در مطالعه قبلی در مورد خستگی و کیفیت خواب در بازماندگان سرطان پستان بود. محققان دریافتند که اعمال فشار به هر نقطه به مدت 3 دقیقه باعث بهبود خواب می شود.

نقطه KD3 :

نقاط فشار برای کمک به خواب رفتن شما :

تحقیقات نشان می دهد که تحریک نقطه KD3 ، که Taixi نیز نامیده می شود ، می تواند به کاهش بی خوابی کمک کند. این نقطه دقیقاً بالای پاشنه در قسمت داخلی پا قرار دارد.

تحقیقات سال 2014 در مورد استفاده از KD3 و HT7 نشان داد که طب فشاری در این نقاط باعث بهبود کیفیت خواب در شرکت کنندگان بالغ و مسن با فشار خون بالا می شود. همچنین به کاهش فشار خون آنها تا سطح سالم کمک می کند.

علاوه بر این ، به نظر می رسید طب فشاری موثرتر از هر روش دیگری برای سلامتی در بین این گروه است.

با این حال ، مانند بسیاری دیگر از تحقیقات در مورد طب فشاری ، این مطالعه نیز اندک بود ، فقط 75 شرکت کننده در آن شرکت داشتند.

 

نقطه یین تانگ :

نقاط فشار برای کمک به خواب رفتن شما :

نقطه یین تانگ در مرکز ابروها ، درست بالای بینی قرار دارد. اعمال فشار به این مرحله ممکن است به رفع بی خوابی و سایر موارد کمک کند ، از جمله:

ترس

تحریک و پریشانی

بی قراری

که این نکته یکی از عناصر مشترک طب سوزنی و طب فشاری است .

 

 

 

 

 

 

مقالات سایت

behzadwoolطب فشاری برای خوابکالای خواب ارگانیککالای خواب پشمیکاللای خواب پشمی بهزادنقاط فشار برای خواب راحت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *