چگونه در کمتر از دودقیقه بخوابیم؟ قسمت دوم

چگونه در کمتر از دودقیقه بخوابیم؟ قسمت دوم

چگونه در کمتر از دودقیقه بخوابیم؟ قسمت دوم


چگونه در کمتر از دودقیقه بخوابیم؟ قسمت دوم اگر روشهای قبلی هنوز جواب ندادند ، ممکن است دچار اختلال اساسی در خواب شده باشید، برای اینکه از آن خارج شوید، تکنیک های کاربردی بیشتری وجود دارد که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

چگونه در 120 ثانیه به خواب برویم؟

به خود بگویید که باید بیدار بمانید:

حتما برایتان پیش آمده شبی که باید زود بخوابید، درواقع نمی توانید بخوابید! حالا برعکس اینکار را انجام دهید.
به اینکار قصد متناقض نیز می گویند ، فکر به اینکه باید بیدار بمانید راهی خوب برای سریعتر خوابیدن است.

برای همه افراد(به ویژه کسانی که بی خوابی دارند) تلاش برای خوابیدن می تواند اضطراب عملکرد را افزایش دهد.

تحقیقات نشان داده است افرادی که نیت متناقض را انجام می دهند ، سریعتر از کسانی که این کار را انجام نمی دهند ، می خوابند.
اگر غالباً در تلاش برای خوابیدن دچار استرس می شوید ،این روش ممکن است  اثرگذارتر از روشهای تنفسی سنتی باشد.

چگونه در کمتر از دودقیقه بخوابیم؟ قسمت دوم

یک مکان آرام را تجسم کنید:

اگر شمارش،ذهن شما را بیش از حد فعال می کند ، سعی کنید تخیل خود را درگیر کنید.

برخی می گویند که تجسم چیزی می تواند آن را واقعی کند و ممکن است این کار برای خواب نیز مفید باشد.

در تحقیقی که در سال 2002 از دانشگاه آکسفورد انجام شد ، محققان دریافتند افرادی که مشغول «حواس پرتی تصویر» هستند سریعتر از کسانی که حواس پرتی عمومی دارند یا دستورالعمل خاصی ندارند به خواب می روند.

حواس پرتی تصویر:

به جای شمردن گوسفندان ، سعی کنید یک محیط آرام و همه احساسات همراه آن را تصور کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک آبشار ، صداهای پژواک ، هجوم آب و رایحه خزه های مرطوب را تصور کنید.
نکته اصلی این است که اجازه دهید این تصویر تمام مغز شما اشغال کند تا از “درگیر شدن دوباره با افکار ، نگرانی ها و نگرانی ها” قبل از خواب جلوگیری کنید.

 

مقالات سایت

پتو ارگانیکپتو با الیاف پشم و نخ طبیعیخواص پشملحاف پشمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *